Felhasználók gyakran ismételt kérdései
Nem tud feliratkozni egy listára
Ez a probléma a következő okok miatt léphet fel:
- A lista tulajdonosai elfelejtették elbírálni a feliratkozási kérelmét: tévedni emberi dolog, és az ön kérelme elkeveredhetett sok egyéb üzenet között! Küldje el újra a kérelmet, vagy forduljon levélben közvetlenül a tulajdonosokhoz!
- Lehet, hogy a feliratkozás bizonyos feltételekhez van kötve. Ilyenkor, ha többet akar megtudni, a listatulajdonosokhoz érdemes fordulnia.
Nem tud bejelentkezni a szolgáltatás webes felületére
Ez a probléma a következő okok miatt léphet fel:
- You have no password. To be given a password, follow the First login? link from the homepage. You will receive your new password by email.
- Nem a jó jelszót írta be. Ha elfelejtette a jelszavát, újat tud beállítani. Ehhez a kezdőoldalon kattintson az Elveszett a jelszava? szövegre!
- Nem megfelelő felhasználónevet írt be (ez az email cím, amivel föliratkozott a listára).
Ha biztos akar lenni abban, hogy a jó jelszót írja be, megteheti, hogy először egy más alkalmazásba (pl. a levelezőprogramjába) írja be valahova a jelszót, és a megszokott módon a másolás/beillesztés funkciókkal írja át a böngészőprogramba.
Nem kapja meg a listára küldött leveleket (vagy nem mindet kapja meg)
Ennek több oka is lehet:
- Nem is volt soha föliratkozva a kérdéses listára:
- Lehet, hogy feliratkozáskor nem a megfelelő email címet adta meg.
- Lehet, hogy nem azzal a címmel van feliratkozva, aminek a levélládáját éppen nézi.
- A listatulajdonosok elutasították a föliratkozási kérelmét.
- Már nincs föliratkozva a kérdéses listára:
- Ha a címéről már egy ideje visszapattannak a levelek (nem kézbesíthetőek), akkor lehetséges, hogy maga a program (vagy a listatulajdonosok) levették a listáról. Miután ellenőrizte, hogy az adott email címen tud leveleket fogadni, próbáljon újra feliratkozni.
- Ha nem tartotta be az adott listára érvényes előírásokat, előfordulhat, hogy a listatulajdonosok letiltották a listáról.
- Ha a lista úgy van konfigurálva, hogy a leiratkozási szándékot nem kell egy külön emailben megerősíteni (ez nagyon ritka), akkor előfordulhat, hogy valaki más iratkoztatta le Önt. Ebben az esetben próbáljon újra föliratkozni.
- Az Ön kézbesítési beállítása miatt nem kapja meg a leveleket: például, ha a kézbesítési mód 'Kézbesítés kikapcsolva' állapotban van.
- Megtelt a levélládája. Figyelem: ha a levélládája már majdnem megtelt, akkor a kisméretű leveleket megkapja, de a nagyobbakat már nem. Ilyenkor nehezebb rájönni, hogy egyes leveleket miért nem kap meg. Azt is érdemes tudni, hogy ha rendszeresen előfordul, hogy a levélcímén nem tud leveleket fogadni, akkor a levelezőlista-rendszerek automatikusan törölhetik Önt a listákról. Ezért érdemes odafigyelni, hogy ne teljen be a levélládája, törölje rendszeresen a leveleit!
- Az Ön levelezési szolgáltatása bizonyos korlátozásokkal működik: pl. egyáltalán nem engedi a mellékleteket tartalmazó levelek kézbesítését, vagy kiszűri azokat a leveleket, melyek bizonyos típusú mellékleteket tartalmaznak, vagy korlátozza az átvehető levelek méretét, stb. Ezekben az esetekben hasznos lehet az URL-esítő kézbesítési mód használata.
Nem tud levelet küldeni egy listára
Ennek több oka is lehet:
- Nem is volt soha föliratkozva a kérdéses listára:
- Lehet, hogy feliratkozáskor nem a megfelelő email címet adta meg.
- Lehet, hogy nem azzal a címmel van feliratkozva, aminek a levélládáját éppen nézi.
- A listatulajdonosok elutasították a föliratkozási kérelmét.
- Már nincs föliratkozva a kérdéses listára:
- Ha a címéről már egy ideje visszapattannak a levelek (nem kézbesíthetőek), akkor lehetséges, hogy maga a program (vagy a listatulajdonosok) levették a listáról. Miután ellenőrizte, hogy az adott email címen tud leveleket fogadni, próbáljon újra feliratkozni.
- Ha nem tartotta be az adott listára érvényes előírásokat, előfordulhat, hogy a listatulajdonosok letiltották a listáról.
- Ha a lista úgy van konfigurálva, hogy a leiratkozási szándékot nem kell egy külön emailben megerősíteni (ez nagyon ritka), akkor előfordulhat, hogy valaki más iratkoztatta le Önt. Ebben az esetben próbáljon újra föliratkozni.
- Más email címről ír, mint amivel föliratkozott a listára.
- Ha a lista moderált, akkor a listára küldött leveleket a szerkesztőknek jóvá kell hagyniuk, mielőtt a rendszer továbbítja őket a lista tagjai számára: lehet, hogy a szerkesztők nem értek rá átnézni a beérkezett leveleket. Emiatt a levelek kisebb-nagyobb késéssel kerülnek csak ki a listákra.
- Ha a lista moderált, akkor az is lehetséges, hogy a szerkesztő elutasította a levél továbbítását a listára. Ha erről nem kapott jelzést, akkor a lista tulajdonosainál érdeklődhet a listanév-request@muskatli.hu címen (ahol a 'listanév' a lista tényleges nevével helyettesítendő).
- A levél, amit elküldött, nem felel meg a listára érvényes korlátozásoknak: lehet, hogy túl nagy, vagy tiltott típusú mellékletet tartalmaz, vagy az is lehet, hogy egyszerűen az a baj, hogy melléklet van benne (ha a mellékletek teljesen tiltottak az adott listán).
- Az is lehet, hogy a saját levelezési szolgáltatásával van baj:
- A levelezését működtető kiszolgáló átmenetileg nem működik.
- Az Ön levélládája megtelt, és emiatt nem tud leveleket küldeni.
- A levelezési szolgáltatása korlátozásokat érvényesít: nem engedi olyan levelek kiküldését, melyek bizonyos típusú mellékleteket tartalmaznak (esetleg mindenfajta melléklet csatolását tiltja), vagy korlátozza a kiküldhető levelek méretét.
- Végül az is lehetséges, hogy egyszerűen rossz címet írt be, amikor a listára küldte a levelet!
Nem tud leiratkozni egy listáról
Ennek több oka is lehet:
- Más email címről ír, mint amivel föliratkozott a listára.
- Lehet, hogy a listát úgy konfigurálták, hogy a tagság dinamikus, ami azt jelenti, hogy a listatagokat külső adatforrásból (pl. adatbázis, LDAP címtár, stb.) veszi a szolgáltatás. Ilyenkor előfordulhat, hogy nem tud leiratkozni. Ebben az esetben forduljon a listatulajdonosokhoz!
- A lista tulajdonosai elfelejtették elbírálni a leiratkozási kérelmét: tévedni emberi dolog, és az ön kérelme elkeveredhetett sok egyéb üzenet között! Küldje el újra a kérelmet, vagy forduljon levélben közvetlenül a tulajdonosokhoz!